Na VŠB-TU Ostrava se učí i přes Facebook. Studenti si to pochvalují
- Podrobnosti
Podle pilotního projektu realizovaného týmem Ekonomické fakulty VŠB - Technické univerzity Ostrava se až 60 % zapsaných studentů aktivně zapojilo do výuky předmětu E-marketing, která byla dostupná také přes sociální síť Facebook. Studenti nejvíce ocenili inovativnost související s využíváním nových technologií ve výuce, osobní přístup pedagogů a možnost komunikovat s nimi online. Následný výzkum mezi studenty předmětu ukázal, že sociální síť Facebook denně využívají.
„Bez ohledu na obor je na sociálních sítích a konkrétně na Facebooku důležité zachovat autentický a neformální přístup ke studentům, na nic si nehrát a mluvit jejich jazykem. Bez zajímavého obsahu není stránka atraktivní. Vyučující by se měli snažit sdílet poutavé a přitažlivé, někdy možná i překvapující příspěvky," říká vedoucí výzkumného týmu Vojtěch Klézl. Univerzální návod, jak se studenty komunikovat na sociálních sítích však dle odborníků neexistuje. Vždy bude záležet na tom, jaké má vysoká škola nebo fakulta zaměření.
Facebooková stránka předmětu E-marketing byla zavedena jako doplněk k osobnímu kontaktu na přednáškách a cvičeních. Až 60 % uživatelů pravidelně „lajkovalo" a komentovalo příspěvky na facebookové stránce E-marketingEkf. Alespoň jednou kliklo na tlačítko „like" 64 % studentů. Sdílet vlastní příspěvky je ale lákalo méně. Asi 17 % z nich bylo výrazněji aktivních a alespoň jednou sdílelo i vlastní příspěvky, videa nebo odkazy na zajímavé tipy.
Studenti byli na stránce nazvané „E-marketing Ekf" upozorňováni na nadcházející přednášky, nacházeli zde odkazy na doplňkové studijní materiály, výsledky hodnocení testů a úkolů. Mohli komentovat, pokládat pedagogům otázky, vzájemně diskutovat a sdílet své vlastní nápady a zajímavé odkazy. „Uživatelé by neměli být aktivitou stránky zahlcováni. Stačí zachovat frekvenci publikování nových příspěvků asi 2-4krát týdně," říká členka výzkumného týmu Pavlína Pawlasová.
Z následného výzkumu mezi studenty předmětu E-marketing vyplynulo, že až 90 % z nich navštíví svůj soukromý profil na sociální síti alespoň pětkrát v týdnu. Více než dvě třetiny (70 %) si pak profil kontrolují dvakrát denně. Osloveni byli všichni studenti studující předmět E-marketing. Výběrový soubor obsahoval odpovědi 115 uživatelů.
Pilotní projekt zavedení a následného zhodnocení přínosu facebookového profilu vyučovaného předmětu E-marketing byl realizován týmem Ekonomické fakulty Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava. Výuka předmětu E-marketing bude tímto nástrojem nadále doplňována.
zdroj: tisková zpráva VŠB-TUO
Houseboats.cz - návrh, výroba a prodej Hausbótů
Aktuality MŠMT ČR
-
Podklady a analýzy MŠMT
Zde naleznete jednotlivé podkladové materiály a analýzy týkající se společného vzdělávání.
-
Čtvrté setkání Mezioborové pracovní skupiny pro primární prevenci rizikového chování 13. 11. 2024
Dne 13. 11. 2024 se v prostorách velkého zrcadlového sálu MŠMT již počtvrté sešli zástupci Mezioborové pracovní skupiny pro primární prevenci rizikového chování. Mezioborová pracovní skupina je stálým poradním orgánem vrchního ředitele sekce vzdělávání a mládeže MŠMT pro řešení důležitých témat v oblasti primární prevence a rizikového chování dětí a mládeže.
-
Zpravodaj č. 2
-
Zpravodaj č. 1
-
Zpravodaj pro české školy v zahraničí
-
Veřejné posuzování profesních kvalifikací
MŠMT tímto informuje, že veřejnost má možnost poskytovat Národnímu pedagogickému institutu ČR zpětnou vazbu na pracovní verze nových a revidovaných profesních kvalifikací zařazených do Plánu tvorby a revizí pro rok 2024.
-
Veřejné posuzování profesních kvalifikací
MŠMT tímto informuje, že veřejnost má možnost poskytovat Národnímu pedagogickému institutu ČR zpětnou vazbu na pracovní verze nových a revidovaných profesních kvalifikací zařazených do Plánu tvorby a revizí pro rok 2024.
-
XIII. konference k vícejazyčnosti
-
POROVNÁNÍ KRAJSKÝCH NORMATIVŮ MZDOVÝCH PROSTŘEDKŮ A OSTATNÍCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ STANOVENÝCH JEDNOTLIVÝMI KRAJSKÝMI ÚŘADY PRO KRAJSKÉ A OBECNÍ ŠKOLSTVÍ V ROCE 2024
Materiál MŠMT č.j. MSMT-15973/2024-1 obsahuje vzájemné porovnání krajských normativů mzdových prostředků (dále jen „MP“) a ostatních neinvestičních výdajů (dále jen „ONIV“) ze státního rozpočtu připadajících na jednotku výkonu, stanovených jednotlivými krajskými úřady v roce 2024.
-
Vývojová ročenka školství 2013/14–2023/24
-
Avízo pokusného ověřování modelových školních vzdělávacích programů
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) avizuje Pokusné ověřování tří modelových školních vzdělávacích programů (mŠVP), které reflektují změny v revidovaném Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Cílem je získat zpětnou vazbu z praxe a zajistit přizpůsobení těchto modelových programů potřebám škol.
-
Výzva pro podávání žádostí o poskytnutí neinvestiční dotace: podpora vzdělávacích aktivit národnostních menšin v roce 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Výzvu pro podávání žádostí o poskytnutí neinvestiční dotace: Podpora vzdělávacích aktivit národnostních menšin v roce 2025.
-
Výzva k podání žádostí o poskytnutí neinvestiční dotace podpora aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování a podpora duševního zdraví ve školách a školských zařízeních pro rok 2025
MŠMT zveřejňuje Výzvu k podání žádostí o poskytnutí neinvestiční dotace Podpora aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování a podpora duševního zdraví ve školách a školských zařízeních pro rok 2025. Dotace budou poskytovány na realizaci aktivit, které přispívají k naplňování Národní strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže na období 2019–2027 a Národního akčního plánu pro duševní zdraví 2020–2030.
-
Informace Státního zemědělského intervenčního fondu o provádění Školního projektu ve školním roce 2024/2025
Státní zemědělský intervenční fond poskytje informace o provádění Školního projektu ve školním roce 2024/2025.
-
Přijímání do středního vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři
Legislativní předpisy, metodické materiály, tiskopis přihlášky, doporučené formuláře a další dokumenty týkající se přijímacího řízení do středních škol a konzervatoří od 1. 1. 2024