Na VŠB-TU Ostrava se učí i přes Facebook. Studenti si to pochvalují
- Podrobnosti
Podle pilotního projektu realizovaného týmem Ekonomické fakulty VŠB - Technické univerzity Ostrava se až 60 % zapsaných studentů aktivně zapojilo do výuky předmětu E-marketing, která byla dostupná také přes sociální síť Facebook. Studenti nejvíce ocenili inovativnost související s využíváním nových technologií ve výuce, osobní přístup pedagogů a možnost komunikovat s nimi online. Následný výzkum mezi studenty předmětu ukázal, že sociální síť Facebook denně využívají.
„Bez ohledu na obor je na sociálních sítích a konkrétně na Facebooku důležité zachovat autentický a neformální přístup ke studentům, na nic si nehrát a mluvit jejich jazykem. Bez zajímavého obsahu není stránka atraktivní. Vyučující by se měli snažit sdílet poutavé a přitažlivé, někdy možná i překvapující příspěvky," říká vedoucí výzkumného týmu Vojtěch Klézl. Univerzální návod, jak se studenty komunikovat na sociálních sítích však dle odborníků neexistuje. Vždy bude záležet na tom, jaké má vysoká škola nebo fakulta zaměření.
Facebooková stránka předmětu E-marketing byla zavedena jako doplněk k osobnímu kontaktu na přednáškách a cvičeních. Až 60 % uživatelů pravidelně „lajkovalo" a komentovalo příspěvky na facebookové stránce E-marketingEkf. Alespoň jednou kliklo na tlačítko „like" 64 % studentů. Sdílet vlastní příspěvky je ale lákalo méně. Asi 17 % z nich bylo výrazněji aktivních a alespoň jednou sdílelo i vlastní příspěvky, videa nebo odkazy na zajímavé tipy.
Studenti byli na stránce nazvané „E-marketing Ekf" upozorňováni na nadcházející přednášky, nacházeli zde odkazy na doplňkové studijní materiály, výsledky hodnocení testů a úkolů. Mohli komentovat, pokládat pedagogům otázky, vzájemně diskutovat a sdílet své vlastní nápady a zajímavé odkazy. „Uživatelé by neměli být aktivitou stránky zahlcováni. Stačí zachovat frekvenci publikování nových příspěvků asi 2-4krát týdně," říká členka výzkumného týmu Pavlína Pawlasová.
Z následného výzkumu mezi studenty předmětu E-marketing vyplynulo, že až 90 % z nich navštíví svůj soukromý profil na sociální síti alespoň pětkrát v týdnu. Více než dvě třetiny (70 %) si pak profil kontrolují dvakrát denně. Osloveni byli všichni studenti studující předmět E-marketing. Výběrový soubor obsahoval odpovědi 115 uživatelů.
Pilotní projekt zavedení a následného zhodnocení přínosu facebookového profilu vyučovaného předmětu E-marketing byl realizován týmem Ekonomické fakulty Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava. Výuka předmětu E-marketing bude tímto nástrojem nadále doplňována.
zdroj: tisková zpráva VŠB-TUO
Houseboats.cz - návrh, výroba a prodej Hausbótů
Aktuality MŠMT ČR
-
INFORMACE MŠMT O ZKOUŠKÁCH URČENÝCH K NAHRAZOVÁNÍ ZKOUŠEK Z CIZÍHO JAZYKA PROFILOVÉ ČÁSTI MATURITNÍ ZKOUŠKY KONANÉ V ROCE 2026
MŠMT vydává seznam jazykových zkoušek, kterými lze v roce 2026 nahradit jednu povinnou a jednu nepovinnou zkoušku z cizího jazyka v profilové části maturitní zkoušky podle § 81 odst. 7 školského zákona.
-
Reálný zájem
-
Vyhlášení pilotního ověřování modelových školních vzdělávacích programů pro ZŠ
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje na období od 1. 6. 2025 do 31. 10. 2026 Pilotní ověřování modelových školních vzdělávacích programů pro základní školy:
-
Podpora expertních kapacit pro rozvoj výuky na vysokých školách
Článek obsahuje informace o vyhlášení Programu podpory expertních kapacit pro rozvoj výuky na vysokých školách.
-
Nabídka hudební soutěže "Giovani in Crescendo Music Competition - digital edition 2025"
-
PODNĚT K PODÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ PŘÍSPĚVKU V RÁMCI FONDU VZDĚLÁVACÍ POLITIKY NA PODPORU STUDIA UKRAJINSKÝCH STUDENTŮ V ROCE 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje v souladu s čl. 23 odst. 5 Pravidel pro poskytování příspěvku a dotací veřejným vysokým školám Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, č. j. MSMT-842/2025-2 ze dne 29.ledna 2025 „Podnět k podání žádostí o poskytnutí příspěvku v rámci Fondu vzdělávací politiky na podporu studia ukrajinských studentů v roce 2025". Preferováno je předložení na formuláři žádosti a jeho příloze, které jsou zveřejněny společně s Podnětem. Lhůta pro podání žádosti je 30 dnů ode dne zveřejnění Podnětu na internetových stránkách ministerstva. Podnět byl zveřejněn 18. března 2025.
-
PODNĚT K PODÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ PŘÍSPĚVKU V RÁMCI FONDU VZDĚLÁVACÍ POLITIKY NA PODPORU NAVÝŠENÍ KAPACIT VYSOKOŠKOLSKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V PSYCHOLOGICKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMECH PRO ROK 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Podnět k podání žádosti o poskytnutí příspěvku v rámci Fondu vzdělávací politiky na podporu navýšení kapacit vysokoškolského vzdělávání v psychologických studijních programech pro rok 2025. Podnět byl zveřejněn 18. března 2025
-
PODNĚT K PODÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ PŘÍSPĚVKU V RÁMCI FONDU VZDĚLÁVACÍ POLITIKY NA PODPORU NAVÝŠENÍ KAPACIT VYSOKOŠKOLSKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V UČITELSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMECH PRO ROK 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Podnět k podání žádosti o poskytnutí příspěvku v rámci Fondu vzdělávací politiky na podporu navýšení kapacit vysokoškolského vzdělávání v učitelských studijních programech pro rok 2025 . Podnět byl zveřejněn 18. března 2025
-
Statistická ročenka školství – Zaměstnanci a mzdové prostředky 2024
Publikace obsahuje informace o zaměstnancích a mzdových prostředcích za školy a školská zařízení zřizované státem, obcí, krajem, privátním subjektem a církví a dále za veřejné vysoké školy, státní správu a servisní organizace.
-
Webináře k výkazům PaM v roce 2025
-
DODATEK Č. 4 K VYHLÁŠENÍ POKUSNÉHO OVĚŘOVÁNÍ ZAMĚŘENÉHO NA UZNÁVÁNÍ MEZINÁRODNÍCH CERTIFIKAČNÍCH STANDARDŮ ICT V RÁMCI PROFILOVÉ ČÁSTI MATURITNÍ ZKOUŠKY
MŠMT vydalo dne 6. března 2025 Dodatek č. 4 k Vyhlášení pokusného ověřování zaměřeného na uznávání mezinárodních certifikačních standardů ICT v rámci profilové části maturitní zkoušky, čj. MSMT-32270/2020-1 ze dne 11. 9. 2020, ve znění Dodatku č. 1, čj. MSMT-8311/2021-2, ze dne 31. 3. 2021, ve znění Dodatku č. 2, čj. MSMT-12219/2022-1, ze dne 6. 6. 2022 a ve znění Dodatku č. 3 čj. MSMT-7731/2023-1, ze dne 19. 4. 2023. Dodatkem č. 4 bylo pokusné ověřování prodlouženo o 1 rok, tedy do 30. 9. 2026.
-
KRITÉRIA HODNOCENÍ ZKOUŠEK SPOLEČNÉ ČÁSTI MATURITNÍ ZKOUŠKY KONANÉ V ROCE 2025
V souladu s § 22 odst. 1 vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů, zveřejňuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy kritéria hodnocení zkoušek společné části maturitní zkoušky konané v roce 2025.
-
Aktualizovaná metodika k novele vyhlášky č. 177/2009 Sb.
Ke dni 19. 12. 2024 nabyla účinnosti novela vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů. MŠMT na základě podnětů a dotazů ze stran škol i veřejnosti aktualizovalo metodické doporučení, které vydání vyhlášky doprovázelo. Níže je pro školní rok 2024/2025 ke stažení aktualizovaná metodika a také odkaz na platnou vyhlášku.
-
PODNĚT K PODÁNÍ ŽÁDOSTÍ O POSKYTNUTÍ PŘÍSPĚVKU V RÁMCI FONDU VZDĚLÁVACÍ POLITIKY NA PODPORU NAVÝŠENÍ KAPACIT VYSOKOŠKOLSKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VYBRANÝCH NELÉKAŘSKÝCH ZDRAVOTNICKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMECH PRO ROK 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Podnět k podání žádostí o poskytnutí příspěvku v rámci Fondu vzdělávací politiky na podporu navýšení kapacit vysokoškolského vzdělávání ve vybraných nelékařských zdravotnických studijních programech pro rok 2025. Podnět byl zveřejněn dne 19. února 2025.
-
VÝZVA č. 3 MŠMT k předložení žádostí o poskytnutí dotace v rámci programu 133 010 Rozvoj a obnova materiálně technické základny systému řízení MŠMT - Podprogram 133V 011
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) vyhlašuje výzvu pro příjem žádostí do podprogramu 133V 011 Pořízení, obnova a provozování ICT systému řízení MŠMT. Výzva je zaměřena na pořízení, zabezpečení a průběžnou obnovu informačních a komunikačních technologií (dále jen „ICT“) s cílem vytvořit podmínky pro zajišťování základních provozních potřeb v rámci rezortu MŠMT, zefektivnit výkon státní správy ve školství a významně snížit administrativní zatížení všech zúčastněných subjektů v souladu s požadavky vyplývajícími z příslušných předpisů, zajistit podmínky pro moderní výuku zejména z pohledu digitalizace vzdělávací soustavy.