Siemens ocenil nejlepší studenty, mladé vědce a vysokoškolské pedagogy
- Podrobnosti
Ceny Wernera von Siemense byly již po šestnácté předány na slavnostním večeru, který se uskutečnil v pražské Betlémské kapli. Tradiční soutěž nejlepších mladých mozků se koná ve spolupráci s předními českými univerzitami a Akademií věd ČR, pod záštitou ministra školství, mládeže a tělovýchovy a ministra průmyslu a obchodu. Společnost Siemens ocenila talentované studenty, mladé vědce a vysokoškolské pedagogy. Vítězové získali odměny v celkové výši 1,2 milionu korun.
„Vítězné práce Ceny Wernera von Siemense jsou tradičně na vysoké úrovni a potvrzují kvalitu českého technického a přírodovědného vysokého školství,“ říká Eduard Palíšek, generální ředitel společnosti Siemens, a dodává: „Kvalitní výzkum a z něho vycházející inovace jsou nezbytné pro zabezpečení budoucí konkurenceschopnosti české ekonomiky. Český Siemens prostřednictvím Ceny Wernera von Siemense podporuje zájem mladé generace o vědu a výzkum, oceňuje špičkové pedagogy, a tím se snaží zvýšit prestiž technických a přírodovědných studijních oborů.“
Vítězné práce vybírají poroty složené z rektorů a prorektorů pro vědu a výzkum českých technických a přírodovědných vysokých škol a předních zástupců Akademie věd České republiky v čele s jejím předsedou prof. Jiřím Drahošem. V letošním roce poroty vybíraly ze 133 vysoce kvalitních diplomových a dizertačních prací přihlášených ze všech významných technických a přírodovědných univerzit a také z řady projektů základního výzkumu, vývoje a inovací.
V kategoriích pro nejlepší diplomové a disertační práce Cena Wernera von Siemense vedle studenta oceňuje také pedagoga – vedoucího práce. V kategoriích nejvýznamnější výsledek základního výzkumu a nejvýznamnější výsledek v oblasti vývoje a inovací jsou oceňovány mladé řešitelské týmy. Ocenění je udělováno také nejlepšímu pedagogovi za přínos oboru, výchovu mladé generace a nové učební metody.
V 16. ročníku Ceny Wernera von Siemense získal cenu pro nejlepšího pedagogického pracovníka Jan Černý z Přírodovědecké fakulty UK v Praze, cenu za nejvýznamnější výsledek základního výzkumu kolektiv autorů pod vedením Pavla Zemánka z Ústavu přístrojové techniky AV ČR, cenu za nejvýznamnější výsledek v oblasti vývoje a inovací kolektiv autorů pod vedením Radima Chmelíka z Ústavu fyzikálního inženýrství FSI VUT v Brně. V kategoriích studentských prací byla cena za nejlepší diplomovou práci udělena Jiřímu Václavíkovi pod vedením Petra Kačera z VŠCHT Praha, cena za nejlepší dizertační práci Ondřeji Kučerovi pod vedením Pavla Sovky z ČVUT Praha a v kategorii nejlepší diplomová/dizertační práce ve spolupráci se společností Siemens získal první cenu Ondřej Sadílek pod vedením Ondřeje Černého z Univerzity Pardubice.
Svým rozsahem, výší finančních odměn a historií patří Cena Wernera von Siemense mezi nejvýznamnější nezávislé iniciativy tohoto druhu v České republice. V dosavadních ročnících bylo oceněno 160 studentů, 12 pedagogů a 61 mladých vědců. Ocenění obdrželi kromě finančních odměn také pamětní medaili, jejímž autorem je akademický sochař Zdeněk Kolářský.
zdroj: tisková zpráva společnosti Siemens, s.r.o.
Houseboats.cz - návrh, výroba a prodej Hausbótů
Aktuality MŠMT ČR
-
Podklady a analýzy MŠMT
Zde naleznete jednotlivé podkladové materiály a analýzy týkající se společného vzdělávání.
-
Čtvrté setkání Mezioborové pracovní skupiny pro primární prevenci rizikového chování 13. 11. 2024
Dne 13. 11. 2024 se v prostorách velkého zrcadlového sálu MŠMT již počtvrté sešli zástupci Mezioborové pracovní skupiny pro primární prevenci rizikového chování. Mezioborová pracovní skupina je stálým poradním orgánem vrchního ředitele sekce vzdělávání a mládeže MŠMT pro řešení důležitých témat v oblasti primární prevence a rizikového chování dětí a mládeže.
-
Zpravodaj č. 2
-
Zpravodaj č. 1
-
Zpravodaj pro české školy v zahraničí
-
Veřejné posuzování profesních kvalifikací
MŠMT tímto informuje, že veřejnost má možnost poskytovat Národnímu pedagogickému institutu ČR zpětnou vazbu na pracovní verze nových a revidovaných profesních kvalifikací zařazených do Plánu tvorby a revizí pro rok 2024.
-
Veřejné posuzování profesních kvalifikací
MŠMT tímto informuje, že veřejnost má možnost poskytovat Národnímu pedagogickému institutu ČR zpětnou vazbu na pracovní verze nových a revidovaných profesních kvalifikací zařazených do Plánu tvorby a revizí pro rok 2024.
-
XIII. konference k vícejazyčnosti
-
POROVNÁNÍ KRAJSKÝCH NORMATIVŮ MZDOVÝCH PROSTŘEDKŮ A OSTATNÍCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ STANOVENÝCH JEDNOTLIVÝMI KRAJSKÝMI ÚŘADY PRO KRAJSKÉ A OBECNÍ ŠKOLSTVÍ V ROCE 2024
Materiál MŠMT č.j. MSMT-15973/2024-1 obsahuje vzájemné porovnání krajských normativů mzdových prostředků (dále jen „MP“) a ostatních neinvestičních výdajů (dále jen „ONIV“) ze státního rozpočtu připadajících na jednotku výkonu, stanovených jednotlivými krajskými úřady v roce 2024.
-
Vývojová ročenka školství 2013/14–2023/24
-
Avízo pokusného ověřování modelových školních vzdělávacích programů
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) avizuje Pokusné ověřování tří modelových školních vzdělávacích programů (mŠVP), které reflektují změny v revidovaném Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Cílem je získat zpětnou vazbu z praxe a zajistit přizpůsobení těchto modelových programů potřebám škol.
-
Výzva pro podávání žádostí o poskytnutí neinvestiční dotace: podpora vzdělávacích aktivit národnostních menšin v roce 2025
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje Výzvu pro podávání žádostí o poskytnutí neinvestiční dotace: Podpora vzdělávacích aktivit národnostních menšin v roce 2025.
-
Výzva k podání žádostí o poskytnutí neinvestiční dotace podpora aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování a podpora duševního zdraví ve školách a školských zařízeních pro rok 2025
MŠMT zveřejňuje Výzvu k podání žádostí o poskytnutí neinvestiční dotace Podpora aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování a podpora duševního zdraví ve školách a školských zařízeních pro rok 2025. Dotace budou poskytovány na realizaci aktivit, které přispívají k naplňování Národní strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže na období 2019–2027 a Národního akčního plánu pro duševní zdraví 2020–2030.
-
Informace Státního zemědělského intervenčního fondu o provádění Školního projektu ve školním roce 2024/2025
Státní zemědělský intervenční fond poskytje informace o provádění Školního projektu ve školním roce 2024/2025.
-
Přijímání do středního vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři
Legislativní předpisy, metodické materiály, tiskopis přihlášky, doporučené formuláře a další dokumenty týkající se přijímacího řízení do středních škol a konzervatoří od 1. 1. 2024